Vacature financieel secretarieel medewerker Kerkelijk Bureau en coördinator beheer Jozefkerkcomplex
Lijkt het je leuk om in een klein, dynamisch team te werken en in een nieuwe functie zowel financiëel secretariëel als coördinerend aan het werk te zijn? Reageer dan op deze combinatie-vacature! Mocht je door een deel van deze vacature aangesproken worden, dan vragen we je ook om te reageren!
Het Kerkelijk Bureau verzorgt de administratie van de Protestantse Kerk in Assen en van een aantal omliggende gemeenten. Als financieel secretarieel medewerker voer je ondersteunende werkzaamheden uit ten behoeve van financiële administraties en ledenadministraties voor de Protestantse Kerk Assen en voor andere gemeenten in de stad of regio.
Het Jozefkerkcomplex wordt de locatie voor de gehele Protestantse Kerk Assen; er gaan veel activiteiten plaatsvinden. Daarnaast is er samenwerking in de Culturele Driehoek van Assen. Als coördinator draag je zorg voor het beheer van het Jozefkerkcomplex, waar ook het Kerkelijk Bureau is gevestigd.
Taken financieel secretarieel werk
a. Ondersteunen van de uitvoering van financiële-, leden- en andere administraties
b. Meewerken aan geldwervingsacties (onder andere Kerkbalans)
c. Voorbereiden van betalingsopdrachten aan de bank en verwerken van bankafschriften
d. Verzamelen van gegevens voor jaarrekeningen
e. Archiveren en documenteren
f. Verzorgen van kopieer- en verzendwerk
g. Telefoonbehandeling, ontvangen bezoekers
h. Ondersteunen werkzaamheden voor redactie kerkblad en website
i. Verrichten van overige uitvoerende werkzaamheden
Taken coördinerend beheer Jozefkerkcomplex
a. Verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer en (mede) zorgdragen voor de exploitatie van het Jozefkerkcomplex: het kerkgebouw, de zalen, de keuken
b. Regelen van de verhuur van ruimtes in het gebouw
c. Eerste aanspreekpunt zijn voor het contact met interne en externe partijen voor verhuur
d. Coördineren van werkzaamheden van hulpkosters en hulpbeheerders
e. Regelen van de schoonmaak
f. Signaleren van noodzakelijk onderhoud en Arbozaken
Kennis en vaardigheden
- kennis en ervaring in de genoemde taken
- MBO werk en denk niveau
- kennis van en ervaring met gebruikelijke kantoorapplicaties (MS Office)
- boekhoudkundige kennis en ervaring
- in het bezit van diploma Sociale Hygiëne, EHBO en BHV of de bereidheid die te behalen
- dienstverlenend, accuraat, zorgvuldig
- goede contactuele eigenschappen, representatief, samenwerkend en flexibel
- betrokken lid van de Protestantse Kerk in Nederland
Wij bieden
- een werkplek in het centrum van Assen
- samenwerking in een klein, enthousiast team van medewerkers en vrijwilligers
- een salaris volgens de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk in Nederland
- een aanstelling voor 20 uur per week (60% financieel secretarieel; 40% coördinerend beheer) gedurende één jaar met mogelijkheid tot vast dienstverband
Informatie en reageren
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Thijs Zwiers, secretaris College van Kerkrentmeesters, telefoonnummer:06 227 929 10.
Sollicitaties (liefst per e-mail) voor 28 oktober 2024 aan Jenneke Span, Hoofd kerkelijk Bureau, Collardslaan 2a, 9401 GZ Assen,
e-mail: